kerje tyme

kerje tyme
ggggggg

Sunday, 7 July 2013

huk3

Berulang kali kau menyakiti 
Berulang kali kau khianati 
Sakit ini coba pahami 
Ku punya hati bukan tuk disakiti
 
Ku akui sungguh beratnya
 Meninggalkanmu yang dulu pernah ada 
Namun harus aku lakukan 
Karena ku tahu ini yang terbaik
Ku harus pergi meninggalkan kamu 
Yang telah hancurkan aku 
Sakitnya, sakitnya, oh sakitnya

Cintaku lebih besar darinya 
Mestinya kau sadar itu 
Bukan dia, bukan dia, tapi aku
Begitu burukkah ini 
Hingga ku harus mengalah
Cintaku cintaku
 Lebih besar dari benciku lebih besar dari benciku 
Cukup aku yang rasakanJangan dia jangan dia 
Jangan dia jangan dia cukup aku
Jangan dia jangan dia cukup akuJangan dia
 
 
 
 
 
 
huwaaaaaa......sedihnyerrrr laguuuuuuu 










Tuesday, 18 September 2012

tips elak Gemok selepas kahwin

model x berbayar :p


Mmg biasa didengar, selepas kawen x kire pompuan or laki...akan jadi gemok bergande berbanding mase idop bujang..
kenape yer? yg 2 sy xde jawapan.. maybe sbb bahagia kot.... cukop makan pakai smue... kan... heheheh...
Tp skrg ni, i nak bagi beberape tips la utk menten kan badan cam b4 kawen....

okays...ini die rahsie kekal langsing selepas kawen.....

1. pastikan anda bergadoh dgn pasangan anda setiap hari.... bile dah gadoh, kompem la x bahagia kan.. bile x bahagia, hati gelisah la kan,,, n bile gelisah.. jd x selera la nak makan kan... bile x selera nak makan, kurus la kan....haaaa..... ok la kan....

2.jangan beli ape2 jenis makanan pon utk dibawa balik ke rumah... kire haramkan makanan la kat kawasan rumah... boleh makan kat opis or kedai je... dah balik umah x leh makan dah..

3. jangan simpan duit kat umah... pastu bile lapar xde duit nak wat beli makanan kan,,, so x makan la jadinye...

4. jangan beli perabut banyak2 kat umah... biarkan umah kosong...then wat sukan lumba lari dgn suami n anak2 setiap petang.

5. galakkan anak2 n suami menyepahkan rumah..then anda sorang2 dgn kadar segera kemaskan smula seluruh kawasan rumah... ini dpt membantu pengeluaran peluh n meningkatkan kadar metabolisma badan anda..

6. bela tikus banyak2 dalam umah...disamping itu, bela kucing sekor... setiap hari pas balek kerja, lumba dgn kucing anda..sape dpt tangkap tikus dulu die menang.

7. sekiranye semua tips telah dilaksanakan tetapi tidak berjaya, perkara yg perlu dilakukan ialah...... jangan sesekali kawen... jadilah anak dara lanjut usia or bujang terlajak....


sekian petua berguna dari nenek moyang bersama. (0_<)

Saturday, 4 August 2012

I LoVe Y0u...


aikk... naper tiber2 nak berjiwang jiwa nih???
heeeee....sajew jer.... nak blajaq bahasa i lap u negara org lain....
ayuh3...kiter perbanyakkan ilmu tentang bahase chenta nih :p

Afrikaans – Ek het jou liefo
Albanian – Te dua
Arabic (to male) – Ana behibak
Arabic (to female) – Ana behibek
Armenian – Yes kez sirumem
Bambara – M’bi fe
Bengali – Ami tomake bhalobashi
Belarusian – Ya tabe kahayu
...
Bisaya – Nahigugma ako kanimo
Bulgarian – Obicham te
Cambodian – Soro lahn nhee ah
Catalan – T’estimo
Cherokee – Tsi ge yu i
Cheyenne – Ne mohotatse
Chichewa – Ndimakukonda
Chinese (Cantonese) – Ngo oiy ney a
Chinese (Mandarin) – Wo ai ni
Comanche – U kamakutu nu
Cree – Kisakihitin
Creol – Mi aime jou
Croatian – Volim te
Czech – Miluji te
Danish – Jeg Elsker Dig
Dutch – Ik hou van jou
Elvish – Amin mela lle
English – I love you
Esperanto – Mi amas vin
Estonian – Ma armastan sind
Ethiopian – Afgreki’
Faroese – Eg elski teg
Farsi – Doset daram
Filipino – Mahal kita
Finnish – Mina rakastan sinua
French – Je t’aime, Je t’adore
Frisian – Ik hald fan dy
Gaelic – Ta gra agam ort
Georgian – Mikvarhar
German – Ich liebe dich
Greek – S’agapo
Gujarati – Hoo thunay prem karoo choo
Hiligaynon – Palangga ko ikaw
Hawaiian – Aloha Au Ia`oe
Hebrew (to female) – “ani ohev otach” (said by male) “ohevet Otach” (said by female)
Hebrew (to male) – “ani ohev otcha” (said by male) “Ohevet ot’cha” (said by female)
Hiligaynon – Guina higugma ko ikaw
Hindi – Hum Tumhe Pyar Karte hae
Hmong – Kuv hlub koj
Hopi – Nu’ umi unangwa’ta
Hungarian – Szeretlek
Icelandic – Eg elska tig
Ilonggo – Palangga ko ikaw
Indonesian – Saya cinta padamu
Inuit – Negligevapse
Irish – Taim i’ ngra leat
Italian – Ti amo
Japanese – Aishiteru or Anata ga daisuki desu
Kannada – Naanu ninna preetisuttene
Kapampangan – Kaluguran daka
Kiswahili – Nakupenda
Konkani – Tu magel moga cho
Korean – Sarang Heyo or Nanun tangshinul sarang hamnida
Latin – Te amo
Latvian – Es tevi miilu
Lebanese – Bahibak
Lithuanian – Tave myliu
Luxembourgeois – Ech hun dech gaer
Macedonian – Te Sakam
Malay – Saya cintakan mu / Aku cinta padamu
Malayalam – Njan Ninne Premikunnu
Maltese – Inhobbok
Marathi – Me tula prem karto
Mohawk – Kanbhik
Moroccan – Ana moajaba bik
Nahuatl – Ni mits neki
Navaho – Ayor anosh’ni
Ndebele – Niyakutanda
Norwegian (Bokmaal) – Jeg elsker deg
Norwegian (Nyonrsk) – Eg elskar deg
Pandacan – Syota na kita!!
Pangasinan – Inaru Taka
Papiamento – Mi ta stimabo
Persian – Doo-set daaram
Pig Latin – Iay ovlay ouyay
Polish – Kocham CiÄ™
Portuguese – Eu te amo
Romanian – Te iubesc
Russian – Ya tebya liubliu
Scot Gaelic – Tha gra\dh agam ort
Serbian – Volim te
Setswana – Ke a go rata
Sign Language – ,\,,/ (represents position of fingers when signing ‘I Love You’)
Sindhi – Maa tokhe pyar kendo ahyan
Sioux – Techihhila
Slovak – Lu`bim ta
Slovenian – Ljubim te
Spanish – Te quiero / Te amo
Swahili – Ninapenda wewe
Swedish – Jag alskar dig
Swiss-German – Ich lieb Di
Surinam – Mi lobi joe
Tagalog – Mahal kita
Taiwanese – Wa ga ei li
Tahitian – Ua Here Vau Ia Oe
Tamil – Nan unnai kathalikaraen
Telugu – Nenu ninnu premistunnanu
Thai (to female) – Phom rak khun
Thai (to male) - Chan rak khun
Thai Informal – Rak te
Tunisian – Ha eh bak
Turkish – Seni Seviyorum
Ukrainian – Ya tebe kahayu
Urdu – mai aap say pyaar karta hoo
Vietnamese (to female) – Anh ye^u em
Vietnamese (to male) – Em ye^u anh
Welsh – ‘Rwy’n dy garu di
Yiddish – Ikh hob dikh
Yoruba – Mo ni fe
Zazi – Ezhele hezdege
Zuni – Tom ho’ ichema



dah paham dah? cuber la hafal cket2...kot2 leh luahkan kat someone special ker.... heeee.....
tp bkn sng kan utk meluahkan perkataan keramat ni...   kalau org melayu... biasa nyer x de nyer nak cakap aku cinta padamu nih... dalam drama jer cakap cm2.... macam pelik jer nak sebut perkataan cinta tuh..huhu....paling2 mesti dorang cakap sy suke awak... xpon sy syg awk... yeke? tahla...aku pon x de xperience... hahahha
yg aku taw... no terms and conditions apply in love... kite x kan boleh nak menyatakan sebab2 n alasan2 kenape kite bleh  fallin in love wif someone tuh... kan... x caye cuber tanye diri sndri.... ehhhh... tahla...tahlaaa..x tawwww... x reti nak ckap pasal mende2 gini... heeee... wokay laa.... enjoy urself.... hiiiii


kalau lah...heeee

Yang Ku Nanti nanTii.....

yang ku nanti2... keindahan mipi... tet tlalalla..lalallala..lalalala.~~~~ (gaya lagu umie aida citer salam taj mahal)
Hamboiii... hepi nampak.... ape bende ler yg dinanti nanti kan sgt acik joyah nih....? kate c cilik auni kpd mokcik net die....

tunggu dpt bonus ker??? ker tggu nak raye?? orrr tggu nak copim2 raye ?  x menyabor dah nampak nyer tuh....
 hehehee~~~ salah same skali.... ape yg sy nanti-nantikan selama ini sudah hampir menjadi kenyataan... mmg sgt2 hepi... walaupon ramai yg menentang.. tp sy dah x boleh ditegah n dihalang lg...  demimu, sanggup kuredah onak duri, lautan api....cettt dah macam skrip drama melayu plak dah.......and memang,when I said A, it must be A, not B, C or anything else....eh eh..xda la smpai cm2, cuma kalau kita nak kan sesuatu tuu...kita kena la berusaha kan,,x gitu?? xda bnda yg dtg brg0lek g0lek kat kita tanpa usaha....tol x?


hahahaha.... x sia2 penantianku selame ini... walaupon terpakse bekorban cket....
ehhh...jap...ape bende 2??? dari td tggu....
heehee....nak taw x? 



TaDaaa=============>


inilah die...... skuter ego lc yg diidam-idamkan slame ini....santek x? comey dop? 
cer tgok muke lelaki blakang skuter 2... die pon nampak eksited bebenor kan.... kan....
aku apetah lg....hhuhuhuuh... n difahamkan ceq bakal mendapat no plat DCC...nombor x taw lg... comey kan plat nih...hihihihi
awat hijau??? haaa...mule2 nak kaler merah gitu... tp bile dtg smula kedai 2... stok baru jer yg ade...n kaler die dah x same cam dulu...dop comey... xmau xmau xmau....
so, i wat pilihan nak amek this green color...plus dis one my pebret kaler gak kan... kompem2 mak kate "hijau lagi?" huhuhuu.....  
tarikh dapat 2 x taw lg biler.... tggu org kedai hello jer...heheh... 
yg pasti, tuan badan ni dah teruje semacam nak meronggeng...
hermmm.... harap2 pas dpt ni sy akan jd penunggang yg berhemah lg disegani....hihihiiii :)




p/s: ramai yg kate ni mtor raya,,huhuu....


Sunday, 8 July 2012

Kene Marah.... Huk3....


time lunch hour aritu,temankanlah sorang akak officemate ni nak cari durian sbb die nak wat pengat bg kat mak mertua die... mmg sungguh2 la cari...smpai x care ke bende lain dah..cari kat pasar, kat kedai buah.. xde langsung..siap rebut2 dgn tuan kedai lg... 
n finally...jumpe gak kat kedai jual sayur...huuuhuu... 2pon jam dah tepat kul 2... kelam kabut kitorang balik....


sampai2 klinik, tgok2 sorang lg akak ni muke masam semacam jer....aik? nape dgn die ni...
tibe2.... time tgh nak solat.... "nadia,,,ade bace msg x? kak M soh beli nasi ayam?"
hoh? xde la kak B... enfon sy tertinggal dalam kete...dari pagi lg.... 
aduii.... upernyer, beliau majuk sbb msg n kol x berjawab... tgah lapor bebeno nak kirim nasi.... 
ayoyo..... huhuhuhu... jadinyer, sampai ke balik muke die masam jer... gerun nak tegur....huhuhu


pastu...kul 3.30 gegas2 dgn kak S nak g Jelawat...sambil2 antar Kak S balik umah die sambil2 g jumpe mak  abah akak adik kat bachok nun... Dorang mai kelate sat..


sampai je bachok.... "Netttt...... nape kol x angkat? abah kol, mok (mak kepade kawan akk) kol bnyak kali taww...  
Adeiii... ni dah kenape ni? smue org nak marah aku ni?  
tp salah sape? salah sape ek??? pikir2 sndri la....huhuhu


mggu depan nyer... masuk keje cam biasa, akak 2 pon dah x marah lg.... tp die ckp camni "lain kali kalau x reti pakai enfon, tohok je dalam tong sampah....
toksea pakai gak, bg kat ore jah....
sing...sing.... ase berdesing jer telinger ni....huah3

terime jela.... apelah naseb... kene marah sokmo...


tp ni bukan episod pertama, 
dah banyak kali dah kene...huhuhu


antara ayat yg aku igt


abah: nape ler x diangkat telefon nyer? org kol bukan main susah nak angkat
my sis@ ain mardia :net, xreti gune enfon x payah pakai la...wat sakit ati org jer...
cik epa@ housemate : nadia2..x gune ade 2 3 biji enset kalau x taw care nak gune n letak sepah2... 
kawan2 skolah n uitm n tmpat keje : nadia, sebenarnyer nadia gune bape bnyak no ni? nape susah sgt nak dpt contact eh?


hukhukhuk.....sorry la... bukan sengaje xnak angkat.... sy ni nyanyuk cket... salu lupe letak kat mane... ermm
 pasni, nak gantung enfon kat leher la.. biar x lupe n senang nak capai... x kene marah lg.... huhuhu
ni lah die insan yg majuk n marah dgn sy selame setengah hari :p

ni pulak yg suke marah sbb x angkat n jawab kol n msg die....welkk...wat muke suci plak die :P
tp sy x kesah pon kene marah dgn dorang... sbb dorang marah tuu... tandenyer sayang kan....
huhuhu...pasan plak... :p

yg ni guek setuju banget....hohoohohoh :p

Sunday, 1 July 2012

9 Sebab Hati Tidak Bahagia

Haa,,,,, kalau nak taw.... ni lah sebab2 kenapa hati kite jd x bahagia ....

Antara 9 sebab utama yang menghilangkan
bahagia di hati ialah :


1. Pemarah


2. Pendendam


3. Hasad dengki

4. Bakhil


5. Tamak


6. Tidak sabar


7. Ego


8. Riak


9. Cinta dunia



hati yg suci, sukar di cari...cam ayat iklan sabun top.....

pesta bunga @floria 2011 putrajaya.... 

peace.... senyum selalu.... hepikan diri anda.... :)






SOo.... sebagai hamba Allah... marilah same2 kite perbaiki diri kite yer... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...